נשות הצוותים של ציפור הנפש, מרחבי הארץ, מתכנסות לאורך השנה, לימים מרוכזים של למידה משותפת על הורות והתמודדות. מתעדכנות, לומדות ומתפתחות כל הזמן.

יום הלמידה שלנו השבוע נפתח בהצגה "היומנים של אמא" – מפגש תיאטרלי אינטימי מאת ובביצוע אמיתי קדר, שבין יתר נפלאותיו, הוא בן לאמא שהתמודדה עם מחלה נפשית קשה. בפתיחות, ברגישות, בחמלה ובהומור, הכניס אותנו אמיתי אל עולמה של אמו ואל עולמו שלו, בנה, אז וגם היום.

אנחנו מכירות את הילדים שהוריהם מתמודדים. אנחנו עובדות איתם, חיות אותם ומלוות את הוריהם גם כדי ללוות אותם. אך רק לעתים נדירות, מזדמן לנו ללמוד מחוויותיהם בדיעבד ודרך עיניהם והשלמתם של ילדים שבגרו. לא כל שכן, במפגש תיאטרלי עצמתי כזה. לכן, בתום ההצגה, התקיימה שיחה פתוחה עם אמיתי, בהנחייתה של קורינה דרייזן, עו"ס, MA ומנהלת ציפור הנפש בשפלה. למדנו מאמיתי עוד אודות החוויה שלו והשלכותיה עליו וגם אודות האופן בו הוא חושב שהציפור יכולה לעזור להורים מתמודדים ולילדיהם. השיחה היתה מרתקת,משמעותית ומלמדת.

בהמשך היום שמענו עוד אודות ילדים להורים מתמודדים- מהתיאוריה אל הפרקטיקה, ממיכל מגד, עוס MSW ומנהלת ציפור הנפש באשדוד. וכשחברו אל מיכל יתר מנהלות הציפורים שלנו מרחבי הארץ, העבודה הפכה סדנאית ועסקה בחיבור שלנו לילדים, דרך עבודה על הילדות שלנו, ילדותם של הילדים למתמודדים ומקומנו בחייהם.

כן ירבו.

אמיתי קדר וציפור הנפש
אמיתי וקורינה בשיחה עם ציפור הנפש
מיכל בהרצאה על ילדים להורים מתמודדים