במהלך השנה נולדו אמהות חדשות בציפור הנפש בבאר-שבע ואמהות אחרות ילדו שוב. מצאנו שמרביתן הרגישו צורך במרחב בו יבינו את ההתמודדות הכפולה שלהן: הורות והתמודדות נפשית.

בחודש שחלף השקנו פרויקט חדש "מעגל אמהות" לאמהות אחרי לידה.

את מעגל האמהות מנחה אורטל אגרוקר-פרקש, עו"ס ומלווה הורית בקן הבאר-שבעי שלנו, שהיא גם דולה לאחר לידה ומנחת עיבוד לידה בהכשרתה, יחד עם עליזה שעבי, מדריכה בקן.

מעגל האמהות מאפשר לחברות בו מרחב בטוח, מכיל ולא שיפוטי, לבניית חוסן נפשי והורי במסע האימהו⋅ת. האמהות מוזמנות לספר על הקשיים ועל הפחדים שהן חוות ולהדהד לעצמן את החוזקות ואת היכולות שלהן כאמהות.

ברשותן של האמהות כמובן, בחרנו לשתף אתכן במעט מהמתחולל במעגל שלהן-

המפגשים הראשונים עסקו בהיכרות, בשיח על התקופה הראשונית שאחרי הלידה ובמה שהיא מביאה איתה, גם באמצעות טקסטים ושירים הנוגעים לסיפורי הלידה של האמהות החברות במעגל. הן שיתפו אחת את השנייה בחוויות שלהן, ברגע משמעותי מהלידה, ולמדו כל אחת מחוויות ומנסיון חברתה. כבר מבפגשים הראשונים, נוצרה קבוצה המאפשרת שיח פתוח ונעים, וניכר שהמעגל משמעותי לחברותיו.

האמהות שיתפו אחת את השנייה בתחושה, שדיברו איתן רבות על הלידה עצמה, אך כמעט ולא דובר מה שקורה אחריה; הן דברו על הפחד שהחרדות והקשיים הנפשיים שלהן יעברו לילדיהן; ועל הכוחות שהאמהו⋅ת מספקת להן, להיות חזקות ולא להישבר למען ילדיהן. בתוך כל אלה, עלה גם הצורך לעשות משהו עבור עצמן, משהו שיחזק אותן – לכן הן מוצאות במעגל האמהות מקום משמעותי.

לוח שיצרו האמהות במעגל
אמהות משתפות אמהות

המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים בשעות הבוקר וכוללים גם ארוחת בוקר קלה, טעימה ומזינה עבור האמהות.

מעגל האמהות פתוח לאמהות לילדים עד גיל זחילה, מכלל שירותי סל שיקום-

לפרטים נוספים, אתן מוזמנות לפנות אלינו במייל soulbird@slavpro.co.il או בטלפון 1-599-50-2120 שלוחה 9.