ישנן כמה אפשרויות טיפוליות עבור אדם הסובל ממצוקה נפשית- עם קבלת העזרה המתאימה והטיפול הנכון, אפשר שייווצר תהליך החלמה הטומן בחובו התאוששות וצמיחה.

בראש ובראשונה, מוטב להתייעץ עם רופא המשפחה, פעמים רבות יהיה כדאי להתייעץ גם עם פסיכיאטר. רופאים יכולים לסייע בהתאמת התרופות הנכונות, כדי לעזור למתמודד לחזור למצב מאוזן יותר. ישנם גם מצבים נפשיים קיצוניים יותר, הדורשים פנייה לאשפוז פסיכיאטרי- הסיוע והטיפול הניתנים למתמודדים במחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים הם מקיפים וצמודים יותר מאלה  הניתנים בקהילה, ומאפשרים גם שמירה על מתמודדים המצויים במצב המסכן אותם או אחרים.

לעתים, במצבים של משבר נפשי הפוגע בתפקודו של האדם המתמודד ובשגרת חייו, כדאי לפנות לשיקום הפסיכיאטרי, המסייע בחזרה אל שגרת החיים או ביצירת שגרת חיים חדשה. תהליך כזה, טוב שיעשה תוך שילוב של בני המשפחה וסביבתו של האדם, לפי בחירתו כמובן.

לפי חוק שיקום נכי נפש בקהילה (התש"ס, 2000) ניתן לקבל סל שירותים מקיף, הכולל  שירותי ייעוץ, ליווי ותמיכה בתחומי חיים שונים (תעסוקה, דיור, חברה ופנאי ואחרים), לצורך סיוע בתהליך השיקום וההשתלבות בקהילה. תושבי ישראל שמלאו להם 18 ונקבעה להם נכות רפואית על רקע נפשי של 40% או יותר, על ידי הביטוח הלאומי, יכולים להגיש בקשה לקבלת סל שיקום (בקישור האחרון תמצאו גם מסלול אישי לשיקום, בו אין חובת מוכרות בביטוח הלאומי).

מרכזי ציפור הנפש שלנו להורים מתמודדים, פועלים במימון ובפיקוח סל שיקום למשל.

מעבר לכך ישנן אפשרויות להסתייע בסוגים שונים של טיפול אישי או קבוצתי. ישנם סוגים רבים של אנשי טיפול, המתמחים בסוגים שונים של קשיים נפשיים- פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים ומטפלים בהבעה ויצירה. טיפול יכול לסייע לאדם המתמודד עם קושי נפשי, להבין טוב יותר את עצמו ואת מה שקרה לו, לקבל את השינויים בחייו, לסגל דרכי התמודדות חדשות, להתאושש מחרדה או מדיכאון ולבחון משמעויות או כיוונים חיים חדשים.

מידע נוסף על טיפול ועל תמיכה נפשית ניתן למצוא באתר בטיפולנט.