רשת תמיכה חזקה היא מרכיב חשוב עבור כל הורה באשר הוא, לא כל שכן, עבור הורים המתמודדים עם קשיים נפשיים. האפשרות שלכם, כהורים, יהיה עם מי להתייעץ, במי להסתייע, על מי להישען ברגעים קשים ואת מי לשתף בהתלבטויות ורגשות, בהצלחות ובגאוות, היא אפשרות משמעותית ביותר, כחלק מתהליך הלמידה והצמיחה של הילדים וההורים.

חישבו על רשת התמיכה שלכם. למי תוכלו לפנות כאשר…

  • תרצו להתייעץ לגבי המשימות ההוריות, היום יומיות, שמזמנת ההורות?
  • תרצו להיעזר באשר לחוסר ידע או משברים בהורות?
  • תרצו תמיכה כשאתם מותשים, מתוסכלים, מרגישים חסרי אונים או מתאבלים?
  • תרצו לחלוק את השמחות וההצלחות בהורות שלכם?
  • תצטרכו לסמוך על מישהו שידאג לילדכם אם אתם לא במצב טוב, פיזית או נפשית?

האם יש לכם תשובות לשאלות אלו? האם חלק מהן נותרו ללא מענה ומעוררים בכם דאגה? לא תמיד האדם המתאים לסיוע מעשי הוא גם זה עליו תרצו להישען בעת משבר. לא תמיד אדם שתיהנו לחגוג עמו את ההצלחות שלכם, הוא גם זה שתסמכו עליו עם ילדיכם בשעת קושי. הדבר טבעי, שכן אנשים שונים יכולים להיות מקור לתמיכה בנושאים מסוימים ובאחרים לא.

ייתכן שאתם חשים שמעגל התמיכה שלכם אינו חזק או יציב מספיק. ייתכן שעולה בכם תחושת בדידות או עומס. חישבו על הדרכים להרחבת מעגל התמיכה שלכם. דרך אחת מצוינת היא העזרות בגורמים התומכים של ילדיכם- האם יש מבוגרים בסביבתם שנחווים על ידיכם כחיוביים? מורים, מדריכים או יועצים לא פעם ישמחו להיענות לבקשה להוות גורם תומך למשפחה בנושא מסוים.

מעבר לכך, חישבו מיהו המלווה המקצועי שלכם? האם ניתן לפנות לגורמים נוספים? מטפל רגשי מול תחושת עומס, או הדרכת הורים לשאלות מעשיות. גם קופות החולים נותנות מענה לא פעם, סביב שאלות התנהלות ובריאות, ויכולות להיות גם כתובת טובה להפניה הלאה למוקדים שונים. במקרה של מצוקות כלכליות, או חסכים בולטים, שווה להתייעץ עם הרשויות הסוציאליות של העירייה במקום מגוריכם, לא פעם יש להן אפשרויות רבות להציע מול קשיים (הנחות, טיפולים ועוד). וכמובן במקרה של התמודדות עם קושי נפשי אנו בציפור הנפש עומדים לרשותכם, כמענה ציבורי במימון ובפיקוח סל שיקום של האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, עבור קשיים ברבדים השונים.

זכרו כי עבור כל הורה, באשר הוא, להתמודד עם גידול הילדים ללא תמיכה זו משימה כבדה ומתסכלת. בנייה והרחבה של רשת התמיכה שלנו כהורים, יכולה לאפשר המשך של צמיחה להורים וגם לילדים.