מהי התמודדות נפשית?

מצוקה נפשית עלולה לגרום להפרעה בינונית עד חמורה בתהליך החשיבה, לפגוע במצב הרוח וביכולת ההתמודדות הרגשית של החווה אותה, ואף להביא להתנהגויות יוצאות דופן ולא רגילות.

בעיה במישור הנפשי עלולה להפוך חיים רגילים (עם עליות ומורדות כמובן) למאתגרים מאוד עבור המתמודדים עמה, עד לכדי תחושה שהם אינם אפשריים. הדבר יכול להתבטא באופנים שונים ומגוונים- התמודדות רגשית פנימית מורכבת, בעיות בניהול שגרת הבית, בעבודה ובקשרים עם אנשים ועם הסביבה.

לבעיות נפשיות מגוון רחב מאוד של מופעים ושל קשיים בעצמות משתנות, העלולים לנבוע מהן. ישנן מצוקות נפשיות המזוהות עם חשיבה לקויה ועם פגיעה בתפיסת המציאות, ישנן כאלה המשפיעות על רגשותיו של האדם ועל יכולתו להכיל רגשות קשים, וישנן כאלה המשפיעות על התנהגותו של אדם ויקצינו אותה עד אימפולסיביות מחד או הימנעות מאידך.

שיחה עזרה עם חברה

לעתים, נוכל לזהות סימני אזהרה לכך שאדם מתמודד עם קושי נפשי- שינויים בהתנהגות, בתפיסה, בדיבור, או בהתייחסות למצבים או לאנשים, יכולים להיות עדות לכך שמשהו מתרחש. אבחון מוקדם עשוי להביא לתוצאות טובות יותר בתהליך ההחלמה, דרך התאמת טיפול ותמיכה מוקדמים.

בעיות נפשיות יכולות להיות מטופלות באמצעות תרופות, שיחות טיפוליות ושיקום בקהילה. במקרים חמורים, מומלץ למתמודדים לפנות לאשפוז פסיכיאטרי, כדי לאפשר מעקב ואיזון בתנאים מתאימים.

מה אתם יכולים לעשות כדי להבין ולתמוך טוב יותר?

  • שאלו שאלות והשתדלו להיות סבלניים ופתוחים להקשיב.
  • שאלו את המתמודדים עם הקשיים הנפשיים כיצד היו רוצים שתתמכו בהם ומהי העזרה לה הם זקוקים?
  • שאלו את בני המשפחה האחרים מהי העזרה לה הם זקוקים מול מצוקתם של הקרובים?
  • עודדו את המתמודדים לקבל עזרה- אם הם משתפים פעולה עם הרעיון, שאלו אם ירצו שתקבעו עבורם פגישה עם גורם רלוונטי כדי לשמוע על האפשרויות העומדות בפניהם.
  • הורים המתמודדים עם קושי נפשי, כדאי לשאול באופן מיוחד על הטיפול בילדיהם ועל השיח שהיו רוצים שינוהל עמם סביב המצב.

הבנת בעיה נפשית של קרובים לנודאגו לדעת אודות הבעיות המיוחדות של בן המשפחה המתמודד שלכם ואודות התסמינים שהוא מציג, כדי שתדעו לזהות אותם ולהתנהל עמם בדרך מותאמת יותר.

קיים היום שפע של מידע זמין ונגיש אודות קשיים נפשיים. ודאו רק שהמידע שאתם ניזונים ממנו הוא מהימן.

אינפו-מד למשל הוא דוגמא לאתר מהימן המספק מידע כזה.