בהערכות מסוג זה, אין הכוונה לומר שהסיכויים להישנותו של משבר גדולים. הערכות מסוג זה, היא תוצר של הבנה  שייתכנו בחיינו מגוון מצבים, שאנחנו מסוגלים להתמודד עמם ועם הקשיים שהם עלולים להביא ושמוטב להיות מוכנים אליהם, מאשר לטמון את הראש בחול. זהו תהליך המגביר את תחושת השליטה והרוגע ולכן נחווה לרב כחיובי ואפילו מעצים.

מטרתה של תכנית ההתערבות לשעת משבר, היא בראש ובראשונה, לאפשר לילדכם ולבני משפחה נוספים, לשמור, ככל שניתן, על שגרת חייהם ועל תחושת ביטחון ויציבות, גם בזמנים קשים. תכנית התערבות לשעת משבר, תאפשר גם לכם לחוש רגועים יותר, וכך תפנה אתכם להשקיע יותר כוחות בתהליך ההחלמה שלכם. תכנית כזו עשויה להקל גם על אחרים, הסובבים אתכם בשעת משבר- בעזרתה הם ידעו טוב יותר, כיצד אפשר לסייע לכם ולתרום להחלמתכם, בדרך המתאימה לכם ולהם.

טוב יהיה, שתכנית ההתערבות שלכם לשעת משבר, תכיל את הצרכים והרצונות של בני המשפחה שלכם, בזמנים בהם אתם נאלצים לפנות לאשפוז או שתפקודכם יורד, בשל משבר נפשי או נפילה רגשית. כמובן שיש חשיבות להתאמת התכנית לגילאי הילדים.

כדאי שתכנית ההתערבות המשפחתית שלכם לשעת משבר, תכיל את הפרטים הבאים:

  • שגרת יומו של ילדכם.
  • כיצד האנשים המרכיבים את רשתות התמיכה שלכם (בני משפחה, חברים, מחנכים, מטפלים ומכרים), יכולים לסייע לילדכם ולמשפחתכם לשמור על שגרת חייהם, ככל שניתן, בזמן שאתם נתונים במשבר.
  • מהי הדרך הטובה ביותר, גם עבורכם, לשמור עמם על קשר, במידה ואתם מצויים באשפוז, או רחוקים מהבית.
  • מה הייתם מעדיפים שיאמר לילדכם אודות היעדרותכם, בזמן שאתם באשפוז ומי הייתם רוצים שיתווך להם את המידע הזה.

את התכנית כדאי לכתוב בזמן חיובי עבורכם, בו אתם מרגישים טוב. כדאי גם להיעזר באדם נוסף בו אתם נותנים אמון למטרה זו ואף להפקיד בידיו עותק של התכנית.

 

מצורפת דוגמא לתכנית התערבות במשבר של מרכז ציפור הנפש:

תכנית התערבות לשעת משבר